Ułatwienia dostępu

 

Program

Jakie mam plany w kwestiach dotyczących studentów oraz procesu kształcenia?

1. Filarem Uczelni
są Studenci

01

Planuję wybudować na terenie kampusu UEK akademik dla Studentów, spełniający warunki wymagane do skorzystania z rządowego programu akademik za 1 zł.

Warto realizować ten pomysł?

02

Chcę upowszechnić indywidualne zapisy na seminaria, co będzie wymagało możliwości cząstkowych ich rozliczeń do pensum promotora.

 

Warto realizować ten pomysł?

03

Chcę utworzyć w centralnym miejscu na kampusie Uczelni sklep z pamiątkami i gadżetami UEKktóry prowadzić będą Studenci UEK z PSUEK.

Warto realizować ten pomysł?
  • Członkowie Parlamentu Studenckiego będą zapraszani do współtworzenia nowych propozycji w procesie kształcenia już od wstępnych etapów pracy.
  • Chcemy większej liczby zajęć laboratoryjnych z wykorzystaniem oprogramowania stosowanego w praktyce gospodarczej.
  • Stopniowo będziemy wprowadzać także ogólnouczelniane przedmioty do wyboru.
  • Stanowiska dyrektorskie w Instytutach będą konsultowane z Parlamentem Studenckim.
  • Chcemy wspomagać rozwój studenckich projektów z obszaru kultury i projektów społecznych, jak np. koncerty juwenaliowe organizowane na naszym kampusie, a także działać na rzecz zwiększenia elastyczności w ich rozliczaniu..
  • Chcę zwiększyć liczbę studentów UEK poprzez poszerzenie naboru na I stopień studiów. Wpłynie to korzystnie na przychody Uczelni.
  • Chcemy przeznaczyć dla Studentów 90% wpływów finansowych ze sprzedaży miejsca reklamowego z programu „Patroni sal dydaktycznych”.

Jak zamierzam przyczynić się
do podniesienia jakości kształcenia?

2. PODNOSZENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
jest kluczowe dla misji Uniwersytetu

01

Chcę, aby wszyscy profesorowie uczelni wchodzili automatycznie w skład rad instytutów, co znacząco przyczyni się do podwyższenia jakości programów nauczania i wpłynie na poprawę jakości dydaktyki.

 

Warto realizować ten pomysł?

02

Zamierzam wrócić do idei Studium podstawowego na I roku studiów I stopnia, ale ze zróżnicowanym programem w poszczególnych kolegiach.

 

Warto realizować ten pomysł?

03

Zwiększenie liczby zajęć w laboratoriach komputerowych to priorytet w dobie rewolucji cyfrowej. Jak najszybciej musimy zrealizować postulat studentów dotyczący wprowadzenia zajęć związanych ze sztuczną inteligencją.

 

Warto realizować ten pomysł?
  • Stworzone zostaną sale z możliwością transmisji online wykładów

  • W zakresie nauczania języków obcych należy kontynuować dotychczasowy rozwój Centrum Językowego UEK, zgodnie z planami obecnego kierownictwa tej jednostki,
  • W zakresie dydaktyki WF należy powrócić do rozwiązań sprzed czterech lat, czyli oprzeć rozwój Studium WF o jego doświadczonych pracowników, a dla dobra Studentów należy zwiększać liczbę godzin z WF przy wdrażaniu elastycznych form zaliczenia tego przedmiotu,
  • Forma i tryb zajęć (hybrydowe / zdalne / stacjonarne) powinna być dostosowywana do danego przedmiotu.
  • Nalegać będę na unikanie przedmiotów realizowanych w wymiarze tylko 9 godzin.
  • Za konieczne uważam zwiększenie udziału firm oraz przedstawicieli praktyki gospodarczej w kształtowaniu programów studiów.
  • Praktycy będą brać czynny udział w zajęciach dydaktycznych. Stworzymy bazę osób oraz firm, mogących włączyć się w ten proces. Wrócimy do zatrudniania praktyków na stanowiskach dydaktycznych na cząstkowych etatach, zgodnie z koncepcją kierowników katedr.
  • Opracowane zostaną obiektywne zasady rozwoju kariery w ramach ścieżki dydaktycznej, na której najwyższym szczeblem jest stanowisko profesora uczelni. Wszyscy powinni mieć równe szanse na uzyskanie takiego awansu.
  • Zadbam o zwiększenie elastyczności warsztatów pracy dla poszczególnych zajęć, a także o zwiększenie dostępności sal wykładowych i profesjonalnych laboratoriów.
  • Stworzę możliwości dla poprawy posługiwania się językiem angielskim na zajęciach dydaktycznych. Prowadzący otrzymają wsparcie lektorów (, którzy pomagać będą w przygotowywaniu oraz prowadzeniu zajęć.
  • Przeciwdziałać będę nadmiernemu przeciążeniu pracowników zajęciami dydaktycznymi. W tym celu między innymi zmniejszymy liczebność grup ćwiczeniowych i seminaryjnych.
  • Zainicjuję dyskusję o ewolucyjnym łączeniu kierunków i specjalności, na których występują problemy z rekrutacją.

Jakie działania podejmę w kwestiach dotyczących nauki?

3. BADANIA NAUKOWE
to priorytet

01

Stworzone zostaną zespoły zajmujące się w sposób profesjonalny opracowywaniem od strony technicznej wniosków o granty.

 

Warto realizować ten pomysł?

02

Chcę stworzyć zespoły naukowe składające się z przedstawicieli metod ilościowych, w ramach których będziemy organizowali płatne seminaria naukowe, pozyskując na ten cel finansowanie z zysków ze studiów podyplomowych lub od otoczenia gospodarczego.

 

Warto realizować ten pomysł?

03

Zamierzam określić listę „kluczowych naukowców” i motywować te osoby do dzielenia się swoimi umiejętnościami publikowania w prestiżowych czasopismach z innymi pracownikami. Wprowadzę dla nich stanowiska stricte badawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych.

Warto realizować ten pomysł?

04

Prorektor ds. nauki powinien systemowo zmieniać strukturę profesorów naszej Uczelni w taki sposób, aby UEK w perspektywie najbliższych 8 lat zatrudniał ponad 100 profesorów tytularnych.

 

Warto realizować ten pomysł?
  • Wypracowane zostaną obiektywne zasady przyznawania nagród za najlepsze publikacje. Równocześnie przewiduję przyznawanie nagród Rektora za osiągnięcia naukowe bez gratyfikacji finansowej.
  • Uelastycznię zasady przyznawania finansowania działalności naukowej.
  • Przyjmiemy strategię dotyczącą tzw. “czasopism drapieżnych”. Corocznie prezentowane będzie stanowisko Prorektora ds. Nauki w sprawie potencjalnego braku rekomendacji dla publikowania w konkretnych tytułach.
  • Podejmę starania, aby więcej dyscyplin uzyskało oceny A, co przełoży się na większe przychody Uczelni.
  • Będę wspierał rozwój innych dyscyplin naukowych, także tych związanych z nowoczesnymi technologiami (informatyka, matematyka).
  • Zwiększenie środków przeznaczonych na umiędzynarodowienie Uczelni wspierać będzie podnoszenie poziomu nauki.
  • Należy zwiększyć możliwości dziekanów w zakresie bieżącego wsparcia finansowego działań naukowych pracowników w danym kolegium.
  • Chcę aby to kierownicy katedr byli menedżerami pozostającymi w najbliższej relacji z pracownikami nauki.

Co zrobię, aby nasz Uniwersytet
był sprawny organizacyjnie?

4. DOBRA UCZELNIA
musi być sprawna organizacyjnie

01

Chcę wybudować budynek dydaktyczny na terenie kampusu UEK, w którym będą zlokalizowane między innym profesjonalne laboratoria dla Instytutu Nauk o Jakości i Zarządzania Produktem (na stałe).

Warto realizować ten pomysł?

02

W celu zwiększenia przychodów postawię na nieskrępowany rozwój studiów podyplomowych przy katedrach studiów mających różne akredytacje oraz studiów realizowanych w językach obcych.

Warto realizować ten pomysł?

03

Dokonam zmian w hierarchii zarządzania – prorektorzy oraz dziekani powinni mieć wyższą pozycję w hierarchii zarządzania, a kierownicy katedr powinni dysponować własnymi budżetami środków finansowych w celu oddolnego kreowania polityki rozwoju nauki.

Warto realizować ten pomysł?
  • Kontynuować będę informatyzację operacyjną Uczelni. Ten proces należy wspierać w każdym obszarze.
  • Pragnę zapewnić miejsca w hotelu asystenckim dla młodych pracowników
  • Chcę, aby każdy student miał możliwość załatwienia wszystkich spraw w dziekanacie (oraz innych jednostkach administracyjnych) w trybie zdalnym.
  • Zamierzam działać w kierunku decentralizacji poszczególnych jednostek Uczelni.
  • Uniwersytet będzie tworzyć dla Studentów start-upy w formule spółek zależnych w odniesieniu do uczelnianej spółki kapitałowej, powołanej do realizacji projektów consultingowych.

Relacje i współpraca międzynarodowa:

5. OTWARTOŚĆ NA WSPÓŁPRACĘ
umożliwi budowę sieci kontaktów oraz relacji
  • Chcę, aby korzystanie z zawodowych akredytacji takich jak np. ACCA czy CIMA było możliwe na różnych kierunkach studiów w różnych instytutach.
  • Chcę zwiększyć aktywność Rad Biznesu w celu rozwijania relacji firm oraz instytucji z Uczelnią.
  • Stawiam sobie za cel, aby UEK zdobył potrójną akredytację, tzw. “akredytację trzech koron”: EQUIS, AACSB i AMBA.
  • Należy doprowadzić do bezproblemowego zaliczenia semestru dla studentów powracających z wymiany międzynarodowej poprzez uelastycznienie możliwości zaliczenia im zrealizowanego tam programu nauczania.
  • Stworzę zespół do spraw rozwoju międzynarodowych kontaktów naukowo-badawczych, wspierający pracowników w spełnianiu wymogów awansowych.
  • W celu rozwoju współpracy międzynarodowej należy wzmocnić aktywność prorektorów na polu promocji międzynarodowej.
  • Zwiększę zakres obowiązków dziekanów o aktywny rozwój współpracy międzynarodowej.
  • Rozwijać będę program podwójnych dyplomów z uczelniami partnerskimi.
  • Wprowadzę program visiting professor, w ramach którego jednym z kryterium będą wspólne publikacje lub projekty naukowe.